Joga – co daje?

Joga – co daje?

29 lutego 2016 Sport 0

Zawsze chciałam ćwiczyć jogę. Z podziwem patrzyłam na tych, którzy ją uprawiają. Joga kojarzyła mi się z ćwiczeniami, które dają coś więcej niż inne ćwiczenia. Dają nawet dużo więcej niż mi się wydawało.
A co konkretnie daje nam joga?

  1. Z pewnością wpływa pozytywnie na nasz organizm. Są to ćwiczenia, więc regularne uprawianie jogi działa podobnie jak regularne spacery, bieganie czy inne czynności ruchowe, tj. wpływa na poprawę krążenia, zwiększa ruchomości w stawach, powoduje dokrwienie mózgu, a także wpływa pozytywnie na nasze narządy wewnętrzne oraz wzmacnia mięśnie – asany nie pozwolą nam zużyć tyle energii co trening kardio, ale wzmacniają nasze mięśnie, niwelują napięcia, pomagają się rozluźnić i rozciągnąć. Plus jest taki, że podczas jogi nie obciążamy nadmiernie żadnej części naszego ciała, jak np. w bieganiu kolan, ćwiczymy całościowo – tak więc ryzyko kontuzji, czy urazów jest niewielkie.
  2. Joga wpływa pozytywnie nie tylko na nasze zdrowie fizyczne, ale też na psychikę. Działa kojąco na nasz układ nerwowy, dzięki czemu stajemy się spokojniejsi. Pomaga też zwalczyć stres, dla którego typowy stan to napięte mięśnie – dzięki jodze jesteśmy w stanie nauczyć się rozluźniać w każdej sytuacji i kontrolować stan napięcia ciała. Ćwiczenie asan powoduje tonizowanie mięśni i ich odnowę. Przez tłumienie impulsów przekazywanych do mózgu pomaga kontrolować emocje oraz regulować pracę serca i oddechu, a co za tym idzie oddalać stres psychiczny.
  3. Medytacja – joga jest świetnym nauczycielem medytacji. Jeśli chcesz nauczyć się medytować, żeby zachować wewnętrzny spokój, zacznij od ćwiczenia jogi. Nauczysz się prawidłowo oddychać, kontrolować swoje ciało i to, co dzieje się w nim, nauczysz się skupienia, stabilności i siebie.

Chciał/a/byś zacząć, ale nie wiesz jak i gdzie?
Ja kiedyś poszłam na zajęcia z jogi. Bardzo profesjonalny trener, taki jogin z prawdziwego zdarzenia. Jednak nie było tam podziału na grupy, wszyscy ćwiczyli wspólnie i ja jako początkująca czułam się niekomfortowo patrząc na wszystkich dookoła, świetnie rozciągniętych, umiejących kolejność Asan, współgrających ze sobą. Było mi dziwnie, że nic nie wiem, brakowało mi wprowadzenia do jogi, nie wiedziałam co mam robić i czy robię to dobrze i co tak naprawdę jest w jodze najważniejsze – wtedy wydawało mi się, że najważniejsze to jest być rozciągniętym 😉

Ale ostatnio znajoma poleciła mi kanał na Youtube, który i ja Wam teraz serdecznie polecam.
To jest to, czego potrzebowałam, wyjaśnienie, wprowadzenie, codzienne krótkie ćwiczenia i stopniowa, przystępna nauka jogi.

 

Enjoy!

Autor

Anna Raimann:

0 Comments

Masz jakieś przemyślenia?

Twój e-mail nie będzie udostępniony publicznie. Pola wymagane oznaczone są *

Dodaj komentarz

FreshMail.pl