Koktajl z jarmużem

Koktajl z jarmużem

21 marca 2016 Dieta 0

Jarmuż – taka super zdrowa kapustka 😉

Trochę wiedzy na początek.

  • Jarmuż dzięki wysokiej zawartości wapnia oraz potasu wspomaga regulacje ciśnienia tętniczego krwi.
  • Jest bogatym źródłem witamin: K, A oraz C.
  • Jarmuż jest bogaty w karetonoidy: beta-karoten, luteinę, zeaksantynę. Są to przeciwutleniacze, które odpowiadają za hamowanie szkodliwych procesów oksydacyjnych, a dzięki temu mogą zapobiegać rozwojowi chorób nowotworowych oraz układu krążenia.
  • Jest cennym źródłem sulforafanu, związku o działaniu przeciwnowotworowym i przeciwzapalnym.
  • Jarmuż zawiera indole, które hamują wydzielanie aktywnych estrogenów, dzięki czemu chronią przed rakiem piersi.
  • Jest również bogatym źródłem flawonoli o działaniu przeciwzapalnym i przeciwutleniającym.

kale-792988_1920

Dziś proponuję Wam dość nietypowe połączenie jak na koktajl:

  • Jarmuż (dwie garści bez twardych łodyg)
  • Banan albo dwa
  • Jogurt naturalny mały
  • Szklanka mleka
  • Mały ogórek zielony lub pół dużego

Wszystko oczywiście miksujemy i cieszymy się zdrowym koktajlem 🙂

Efekt widoczny na zdjęciu.

Smacznego!

Autor

Anna Raimann:

0 Comments

Masz jakieś przemyślenia?

Twój e-mail nie będzie udostępniony publicznie. Pola wymagane oznaczone są *

Dodaj komentarz

FreshMail.pl