Odchudzona Wielkanoc – 5 trików

Odchudzona Wielkanoc – 5 trików

13 kwietnia 2017 Dieta 0

Święta zazwyczaj kojarzą nam się z obżarstwem, z dużymi i ciężkimi porcjami dań, po których czujemy się ociężali i jedyne, co na co wtedy mamy ochotę to lenistwo i sen. Zobacz, w jaki sposób możesz wpłynąć na te Święta, żeby czuć się dobrze, lekko i żeby waga nie skoczyła w górę.

  1. Trzymaj się zdrowych przyzwyczajeń – jeśli już zbudowałaś zdrowe nawyki żywieniowe i chcesz je utrzymać, albo jesteś akurat na jakiejś specyficznej diecie (pamiętaj, że dieta to nasz sposób odżywiania, a nie tymczasowe odchudzanie) – nie popadaj w skrajności. Co to znaczy? A no to, że niezbyt dobrym rozwiązaniem będzie po prostu odpuszczenie sobie i przez te parę dni pozwalanie na wszystko, bo gdy Święta już miną, Ty będziesz czuła się źle i ociężale + będziesz miała wyrzuty sumienia i jeszcze trudniej będzie Ci wrócić na właściwe tory. Niedobrym rozwiązaniem będzie też jedzenie tego co inni, ale w dużo mniejszych porcjach, bo głód, który z pewnością się wtedy pojawi też sprawi, że Twoje samopoczucie będzie raczej kiepskie, a efekty żadne – bo jeść ciężkie dania, ale troszkę mniej to nie jest rozwiązanie. Najlepiej zatem będzie jak będziesz jadła normalne porcje (bez obżarstwa, ale też bez niedojadania), ale lekko zmodyfikowane, czyli dokonywała właściwych wyborów, pamiętając przy tym o swoich przyzwyczajeniach i nie zmieniając ani pory ani ilości posiłków. Jeśli zatem do tej pory jesz 5 razy dziennie, zostań przy tym i staraj się nie zwiększać porcji, do których jesteś przyzwyczajona. Ok, w takim razie jakie modyfikacje wprowadzić? O tym, w kolejnym punkcie.
  2. Stosuj zamienniki – modyfikuj i zamieniaj składniki dań na mniej kaloryczne, np. zamiast majonezu w sałatce użyj jogurtu, zamiast tłustej kiełbasy wybierz bogatą w zdrowe tłuszcze wędzoną rybę, żurek zjedz bez dodatkowego mięsa, a jajka jedz gotowane, faszerowane warzywami, bez dodatków sosów, chyba że polane jogurtem naturalnym z przyprawami do smaku. Na obiad zrezygnuj z dań smażonych, wybierz mięso lub rybę w wersji pieczonej. Jeśli lubisz pasztet, zamiast mięsnego przygotuj rybny, bądź warzywny. A jeśli jesteś wielbicielem słodkości, wypróbuj przepisy na ciasta fit, teraz masz dostęp do tylu przepisów, że z pewnością znajdziesz lżejszą wersję Twojego ulubionego ciasta!
  3. Pamiętaj o aktywności fizycznej – jak zawsze namawiać Cię będę do aktywności, a Święta to fantastyczny czas, żeby spędzić czas z rodziną na łonie natury, pójść do lasu na spacer, pobiegać, poćwiczyć – bo masz wtedy na to czas i ciężko znaleźć wymówkę! 😉 Zobaczysz, że po takim dotlenieniu na świeżym powietrzu od razu poczujesz się lepiej.
  4. Woda, woda i jeszcze raz woda – pamiętaj o niej między posiłkami i pij dużo, to pozwoli Ci uniknąć poczucia ciężkości i sprawi, że automatycznie zjesz mniej. Woda pomaga też oczyścić organizm, reguluje metabolizm, nie wspominając o jej niezbędności we wszelkich procesach zachodzących w naszym organizmie.
  5. Pomocne kuchenne tricki – na koniec mini tricki, które mogą wesprzeć Cię w stosowaniu odpowiednich zamienników i pomogą zmniejszyć kaloryczność posiłków i zwiększyć ich aspekt prozdrowotny.
    – zrezygnuj ze smażenia lub jeśli już musisz smaż na specjalnym papierze
    – postaw na dania gotowane na parze lub dla zmiany smaku pieczone
    – zrezygnuj z cukru, zastosuj zamienniki, najlepiej dla zdrowia, gdybyś zamieniła cukier miodem, ale tu z ilością też ostrożnie
    – majonez zastąp jogurtem, a jeśli uwielbiasz majonez i nie chcesz z niego zrezygnować, zrób go sama
    – pamiętaj o tym, żeby Twój stół i posiłki były kolorowe, różnokolorowe, obfite w warzywa, wtedy dostarczysz organizmowi różnego rodzaju wartości odżywczych.

Tyle wystarczy, jest tego trochę, ale zmiany są na tyle małe, że łatwo będzie Ci je wprowadzić. Trzymam kciuki! 😉

Cały zespół Fitowo życzy Ci wspaniałych, spokojnych i smacznych Świąt Wielkanocnych! 🙂

Autor

Anna Raimann:

0 Comments

Masz jakieś przemyślenia?

Twój e-mail nie będzie udostępniony publicznie. Pola wymagane oznaczone są *

Dodaj komentarz

FreshMail.pl