Motywacja – co na nią działa?

Motywacja – co na nią działa?

29 lutego 2016 Zdrowie 0

Chcesz ćwiczyć regularnie lub zacząć w końcu zdrowo się odżywiać i nie wracać już do fast-foodów?
Co zrobić, żeby zwiększyć swoją motywację i utrzymać ją na satysfakcjonującym poziomie?
Przede wszystkim warto, żebyś przeanalizował/a siebie i wiedział/a co Ciebie najlepiej i najskuteczniej motywuje. Są ludzie, którzy potrafią motywować się sami, inni potrzebują jakiegoś bodźca zewnętrznego, jeszcze inni potrzebują drugiej osoby, bądź grupy osób, czyli motywacji zewnętrznej.
Istnieje jednak kilka sposobów, które mogą pozytywnie wpłynąć na Twoją motywację już teraz.
A są to:

  • Dokładnie określ cel. Niech on będzie nazwany, konkretny, najlepiej spisany w ważnym dla Ciebie miejscu. Wyznacz datę – ile dajesz sobie czasu na jego realizację? Zastanów się, czy jest on dla Ciebie realny do zdobycia w tym czasie. A czy jest też ambitny?
  • Zastanów się po co to robisz? Po co Ci osiągnięcie tego celu? Co Ci to da?
  • Wizualizacja – wyobrażaj sobie siebie po osiągnięciu celu – jak będziesz wyglądać jak osiągniesz sylwetkę wymarzoną, jak będziesz się czuć jedząc tylko zdrowe rzeczy, jak to wpłynie na Ciebie, na Twój organizm, co się zmieni? Jeśli jesteś wzrokowcem, możesz powiesić sobie np. zdjęcie wymarzonej sylwetki do jakiej dążysz na lodówce.
  • Zrób swój indywidualny plan działania. Zapisz go, jeśli chcesz zrób tabelę, pokoloruj, stwórz go tak, żeby jak najbardziej wpływał na Ciebie, gdy na niego popatrzysz. Tak, żeby chciało Ci się go realizować.
  • Rozpocznij małymi krokami. Jeśli jesteś osobą leniwą, bądź często odpuszczasz założone cele, rozpocznij powoli. Niech czynności które założysz (treningi, czy zdrowa żywność) będą wprowadzane stopniowo do Twojego życia. Np. zacznij ćwiczyć 5-10 min. dziennie lub co drugi dzień. Ważne, żeby zachować regularność. Z czasem sam/a zaczniesz chcieć ćwiczyć dłużej.
  • Jeśli wiesz na pewno, że sam/a się nie zmotywujesz – zacznij pracować z profesjonalistą, z coachem, trenerem osobistym, czy dietetykiem. Z pewnością wpłynie to znacząco na Twoją motywację.
  • Sprawdzaj regularnie swoje wyniki i – nagradzaj się za małe sukcesy! Np. weź relaksującą kąpiel, pójdź do restauracji, żeby uczcić to jak dzielnie trzymasz się planu.

Więcej o motywacji na celowo.com/artykuly
Powodzenia!

Prześlij dalej:

Autor

Ania: Twórca Fitowo, coach, trener, propagatorka zdrowego stylu życia, miłośniczka mindfulness i psów ;)

Komentarzy jeszcze brak :)

Daj znać co myślisz!

Twój e-mail nie będzie udostępniony publicznie. Pola wymagane oznaczone są *

Dodaj komentarz