Poświąteczny detoks ;)

Poświąteczny detoks ;)

27 grudnia 2018 Dieta 0

Święta, święta i… po świętach 😉 W domu pewnie pełno jeszcze ciast, a Ty czujesz się ociężała, mimo, że jakoś wcale dużo nie jadłaś? To, że nie zjemy dużo w święta, nie oznacza, że będziemy czuć się lekko. Wszystko zależy od tego, co jemy. A jeśli jemy tradycyjnie, świąteczne potrawy nie należą do najbardziej lekkostrawnych 😉 Dlatego właśnie czas na poświąteczny detoks! Do dzieła 🙂 !

Żebyś szybko poczuła się znów lekko i po prostu dobrze, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

pij dużo wody i herbat (najlepiej ziołowych, wspierających trawienie, zawierających miętę, rumianek, kminek, anyż, mniszek, morwę, koper, kolendrę) ok. 2 litrów dziennie
postaw na błonnik (przestaw się na pieczywo pełnoziarniste i płatki np. owsiane, zwłaszcza na śniadanie)
ogranicz nabiał i węglowodany
odstaw kawę i oczywiście alkohol
jedz przede wszystkim warzywa z przewagą zielonych, liściastych (jarmuż, szpinak), korzeniowych (marchewka, burak), krzyżowych (brokuł, kalafior)
rusz się! (dosłownie 😉 poćwicz trochę, może nawet trochę więcej niż dotychczas)
wyeliminuj cukier (zastąp go figami bądź daktylami, jeśli najdzie Cię ochota na słodkie)
nie bądź na poświątecznym detoksie dłużej niż 3 dni! I na żadnym innym też 😉 (no chyba, że takie odżywianie jest dla Ciebie normą i nie będziesz przesadzać ze zbyt małą ilością pożywienia) Pamiętaj, co za dużo to niezdrowo i co za mało to też niezdrowo!, po detoksie wróć do zdrowych nawyków, jedz normalnie, nie za mało, nie za dużo i staraj się, żeby już tak pozostało 😉

Do tej krótkiem diety włącz produkty odpowiedzialne za oczyszczanie organizmu, takie jak np. awokado, granat, jabłko,  grejpfrut, kapusta, brokuł, kalafior, rukola, cytryna, burak, fenkuł, czosnek, zielona pietruszka, imbir, kasza jaglana, siemię lniane oraz dziki ryż. To antyoksydanty i przeciwniacze, zawierają duże ilości błonnika, przywrócą Ci dobre samopoczucie i odzyszkasz dzięki nim energię.

Zanim przejdziemy do przykładowego jadłospisu na te trzy dni, my oczywiście jesteśmy zwolennikami oczyszczania koktajlami, więc jeśli jesteś gotowa na 2-3 dni na samych koktajlach, pobierz naszego ebooka z przepisami >>TUTAJ. 
W ebooku znajdziesz też więcej informacji o samym detoksie, jak się do niego przygotować i jak prawidłowo go przejść.

A teraz czas na przykładowy jadłospis poświąteczno-oczyszczający 🙂

Dzień 1:

  • Śniadanie: sałatka z awokado, tuńczykiem, pomidorkami koktajlowymi, czerwoną cebulą z tymiankiem i bazylią
  • II śniadanie: sałatka z winogron, jabłka, gruszki i granatu
  • Obiad: placuszki brokułowe z kaszą jaglaną pieczone w piekarniku
  • Podwieczorek: koktajl z ananasa, jabłek, ogórka, cytryny, szpinaku i natki pietruszki
  • Kolacja: warzywne gazpacho z pomidorów, papryki i ogórka

Dzień 2:

  • Śniadanie: sałatka z brukselką, botwinką, pomidorkami koktajlowymi i rukolą
  • II śniadanie: pieczone jabłko z granatem i miętą
  • Obiad: dziki ryż z pieczona papryką, orzeszkami piniowymi i natką pietruszki
  • Podwieczorek: koktajl z marchwi, imbiru, cytryny i jabłka
  • Kolacja: krem brokułowo-kalafiorowy z pestkami dyni

Dzień 3:

  • Śniadanie: sałatka z buraczkami, grejpfrutem, pomarańczą, posypana orzechami włoskimi, natką pietruszki i kolendrą
  • II śniadanie: sałatka z granatem, awokado i jeżynami
  • Obiad: dziki ryż z pieczona papryką, orzeszkami piniowymi i natką pietruszki
  • Podwieczorek: koktajl z buraka, pomarańczy, marchwi i jabłka
  • Kolacja: krem warzywny z pietruszki, selera naciowego i korzeniowego posypany koperkiem i natką pietruszki

Jeśli nie chcesz jeść na śniadania sałatek, zastąp je lekką jaglanką lub owsianką z jabłkami, figami lub daktylami, a sałatkę zjedz w porze obiadowej. Podane wyżej składniki możesz komponować dowoli, wedle własnych upodobań. Podany jadłospis niech będzie dla Ciebie jedynie inspiracją.

A teraz do dzieła! Daj znać w komentarzu, jak Ci idzie i jak czujesz się po trzech dniach takiego, innego jedzenia 😉

Wszystkiego smacznego i lekkiego!

 

Prześlij dalej:

Autor

Ania: Twórca Fitowo, coach, trener, propagatorka zdrowego stylu życia, miłośniczka mindfulness i psów ;)

Komentarzy jeszcze brak :)

Daj znać co myślisz!

Twój e-mail nie będzie udostępniony publicznie. Pola wymagane oznaczone są *

Dodaj komentarz